Warto pamiętać, że nie wszystkie szczepienia są obowiązkowe. Zauważ, że nawet szczepienie na żółtą febrę jest uregulowane prawnie tylko w niektórych przypadkach. Jakie szczepienia do RPA warto wykonać, nawet jeśli nie są obowiązkowe w Twoim przypadku?
Wskazówka: Przed wyjazdem najlepiej będzie skonsultować się z lekarzem medycyny podróży, który pomoże Ci lepiej zrozumieć specyfikę chorób tropikalnych (takich jak żółta febra) i bazując na Twoich planach wyjazdowych podpowie, na co musisz się zaszczepić. Pamiętaj, że niektóre szczepienia muszą być wykonane z odpowiednim wyprzedzeniem!
Wiesz już, jakie są przed wyjazdem do RPA szczepienia obowiązkowe i zalecane – ale co z chorobami, na które nie ma szczepienia? Podpowiadamy, jak się chronić.
Malaria to choroba przenoszona przez komary, która występuje w niektórych regionach RPA, głównie na północnym wschodzie kraju, w prowincjach Limpopo, Mpumalanga i KwaZulu-Natal. Szczepionka przeciwko malarii nie istnieje, dlatego tak ważne jest stosowanie profilaktyki przeciwmalarycznej w postaci leków (Arechin, Malarone i Doxycyclinum) oraz unikanie ugryzień komarów poprzez stosowanie sprayów przeciwko owadom czy moskitier i noszenie odpowiedniej odzieży.
Pamiętaj o podstawowych zasadach higieny, takich jak częste mycie rąk, picie tylko przegotowanej lub butelkowanej wody oraz unikanie surowej żywności, która mogłaby być skażona.
Przed wyjazdem warto zadbaj o odpowiednie ubezpieczenie zdrowotne, które pokryje ewentualne koszty leczenia za granicą.
W biurze podróży Horyzonty wyruszamy z Wami na wyprawy już przeszło 20 lat! Jeśli chcesz podróżować w towarzystwie osób, które dobrze rozumieją specyfikę krajów takich jak RPA, postaw na wyjazdy zorganizowane. Może nasza wycieczka objazdowa do RPA jest dla Ciebie?
Klub Podróży Horyzonty Sp. z o.o. realizuje projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich Zdalne zarządzanie biurem podróży poprzez wdrożenie dedykowanej platformy informatycznej rozwiązaniem na sytuacje kryzysowe Klubu Podróży Horyzonty.
Celem projektu jest zapewnienie zdalnej i zautomatyzowanej obsługi klienta, co znacznie poprawi jakość świadczonych usług oraz zwiększy odporność biura na sytuacje kryzysowe.Dofinansowanie projektu z UE: 234 719,17 PLN